Vizuālā satura veidošana ar tiešsaistes rīku Canva

Zemgales reģiona kompetenču attīstības centrs (ZRKAC) 2021. gada 18. augustā organizēja cikla “Digitālo prasmju ABC uzņēmējiem” otro semināru “Vizuālā satura veidošana ar tiešsaistes rīku Canva”, ko atklāja ZRKAC Uzņēmējdarbības atbalsta nodaļas vadītāja Līga Miķelsone, informējot par septembrī uzņēmējdarbības jomā plānotajiem pasākumiem, balstoties uz uzņēmēju ieteikumiem, vajadzībām un interesēm. Jau 4. septembrī dalībniekus un apmeklētājus pulcēs tehnikas un inovāciju tirgus “Mehatrons”. Tiek gaidīti uzņēmēju un amatnieku pieteikumi dalībai kā arī izgudrotāju pieteikumi izstādei “Minox”. Šogad ZRKAC Izglītības skatuvē, kas tiek organizēta sadarbībā ar Zemgales plānošanas reģionu,  viesosies uzņēmēji Gundega Skudriņa un Aigars Lauzis. Savukārt 22.septembrī sadarbībā ar Latvijas investīciju un attīstības aģentūru notiks seminārs “Jaunas atbalsta iespējas mazajam uzņēmējam”, kurā varēs uzzināt par valsts platformas Business.gov.lv plašajām iespējām un tikties ar komunikācijas un mārketinga eksperti Ievu Treiju. Plānotas arī individuālas konsultācijas digitālajā jomā. Pirmās – “FACEBOOK-e-komercijas uzsākšanai“ – notiks 21. septembrī.

Semināra pirmajā daļā dalībnieki tika iepazīstināti ar vizuālā satura veidošanas pamatprincipiem. “Esam saskārušies ar veiksmīgiem un ne tik efektīviem vizuālā satura piemēriem, ko varam redzēt digitālajā vidē, jo ikviens no mums vairāk vai mazāk izmanto un patērē šāda veida saturu. Ja esam tie, kas piedāvā digitālo saturu citiem, veidojot daudzveidīgu vizuālo saturu, ir jāzina, kas jāievēro un no kādām kļūdām jāizvairās,” ievadā uzsvēra semināra vadītāja ZRKAC Uzņēmējdarbības nodaļas galvenā speciāliste Gundega Fedotova.

Daži no pamatprincipiem vizuālā satura veidošanā

  • Informāciju vēlams izvietot “Z” burta formātā, jo tas ir saistīts ar lasīšanas paradumiem digitālā vidē, jo pārsvarā mēs ar acīm pārskrienam pāri neiedziļinoties. Jādomā par vizuālo hierarhiju, akcentējot svarīgāko – ar teksta, krāsas vai izmēra palīdzību.
     
  • Veidojot vizuālo saturu, ieteicams fotografēt pašiem, iekļaut fotogrāfijas, kas atspoguļo procesu, kā produkts top, vēlams iekļaut “aizkadrus” no uzņēmuma  ikdienas. Reklāmas veidošanā var iesaistīt arī savus klientus, aicinot viņus publicēt fotogrāfijas, kurās viņi dalās pieredzē, izmantojot uzņēmuma preces un pakalpojumus. Viss minētais potenciālajiem klientiem rada iespaidu, ka uzņēmums ir atvērts, draudzīgs, autentisks.
     
  • Izmantojot attēlus, jāatceras, ka ir ļoti daudz faktoru, kas ietekmē attēla kvalitāti – gaisma, produktu izvietojums, attēla apstrāde, modificēšana u.c.. Būtiski, ka produktam fotogrāfijās jāizskatās autentiskam.
     
  • Izmantojot tekstu, jāpievērš uzmanība tam, lai teksts būtu pamanāms, viegli salasāms, tā krāsa nesaplūstu ar fonu. Ieteicams izvēlēties ne vairāk par 3 teksta krāsām un divus savstarpēji kontrastējošus un saskanīgus fontus.

Ar semināra prezentāciju var iepazīties šeit.

 

 

Atgriezties