Seminārs par sociālo tīklu izmantošanu uzņēmējdarbībā

Zemgales reģiona kompetenču attīstības centrs (ZRKAC) 24. martā uzņēmējiem piedāvāja  bezmaksas tiešsaistes semināru “Sociālo tīklu mārketings iesācējiem”. Seminārs tika organizēts Digitālās nedēļas un cikla “Digitālo prasmju ABC uzņēmējiem” ietvaros.

Semināra sākumā tika sniegts ieskats sociālo tīklu izvēlē atbilstoši uzņēmējdarbības veidam un mērķa klienta raksturojumam, lai veiksmīgāk sasniegtu atbilstošo auditoriju.

Lai arī uzņēmēji sociālos tīklus izmanto, lai pārdotu, tomēr jāatceras, ka sociālo tīklu galvenā funkcija ir atpazīstamības un klientu uzticamības veicināšana, piedāvājot savu produktu nevis kā preci, bet gan kā klienta problēmas risinājumu. Šāda pieeja ļauj veiksmīgāk panākt sev vēlamo rezultātu jeb pirkumu. Sociālos  tīklus var izmantot, lai komunicētu ar klientiem, veidotu kopienu, veiktu tirgus izpēti, kā arī izglītotu un izklaidētu auditoriju, veidojot saturu.

Lielisks veids, kā organizēti darboties sociālajos tīklos, ir satura mārketinga cikla izveidošana, kas sastāv no satura mārketinga stratēģijas, satura plānošanas, satura veidošanas, satura izplatīšanas un reklamēšanas un rezultātu analīzes. Kad cikls ir izpildīts, ir iespēja veiksmīgi izvērtēt pozitīvās un negatīvās puses, izdarīt secinājumus un veikt atbilstošus uzlabojumus, lai satura mārketings nestu vēlamos rezultātus (jaunus skeotājus, klientu iesaisti, reģistrēšanos, pirkumus).

Satura mārketinga stratēģijas plānošanas posmā skaidri jādefinē reāli sasniedzamie mērķi un konkrēts laiks, kurā mērķu sasniegšana tiks mērīta, jānosaka budžets, ja plānota maksas reklāma, kā arī jāapzina nepieciešamie resursi, kas būs nepieciešami, lai realizētu satura mārketingu.

Satura plānošanas posmā svarīgi nodefinēt savus content pillars jeb tēmas, par kurām mēs runāsim, jo bez mūsu produkta reklāmas ir svarīgi atrast vērtīgus tematus, kas papildina piedāvājumu. Viena no svarīgākajām lietām ir satura publicēšanas regularitāte, jo, publicējot saturu reti un neregulāri, gaidītais rezultāts izpaliks, to apliecina gan pētījumi, gan mūsu pašu pieredze. Lai regulāri publicētu saturu, viena no atslēgām ir satura plānošana (nedēļai, mēnesim, ilgākam posmam). Tas palīdz neapjukt, ļauj mērķtiecīgi plānot dažādas mārketinga aktivitātes, kā arī atvieglo satura veidošanu.

Tā kā sociālie tīkli sniedz vairāk vizuālo informāciju, tad satura veidošanas posmā vajadzētu īpašu  uzmanību pievērst tam, kā mēs informāciju nododam auditorijai – domāt par uzņēmuma vizuālo identitāti, veidojot vizuālos materiālus vienotā stilā un krāsu gammā, tādējādi ne tikai padarot uzņēmuma koptēlu profesionālu, bet arī ļaujot veidot vizuālo atpazīstamību.

Kad auditorijai neredzamie darbi ir paveikti, izplatīšanas un reklamēšanas posmā īpaša uzmanība jāvelta tam, lai saturs tiktu nodots “pareizajā laikā”, kurā laikā auditorija ir pieejama socālajos tīklos – no rīta (pirms darba), pusdienlaikā vai vakarā, kad mājas darbi apdarīti. Tas palīdz padarīt saturu redzamāku, jo ziņas dzīves ilgums, piemēram, Instagram, ir 48 stundas, bet, lai ziņa tiktu nodota lielākai auditorijai, pirmajās divās stundās jāpanāk maksimāla iesaiste (patīk, dalīties, nosūtīt, komentēt). Tāpat jāatceras, ka autentisks, cilvēcīgs un draudzīgs saturs un komunikācija palīdz izplatīšanai un jaunu sekotāju iegūšanai. Runājot par maksas reklāmu, kā viens no reklāmas izmēģināšanas variantiem tika piedāvāta 5x5 metode: tiek veidoti pieci dažādi reklāmas vizuāļi un izveidoti pieci atšķirīgi auditorijas parametri (demogrāfija). Šādā veidā ir iespēja testēt 25 dažādus reklāmas variantus, lai pārliecinātos, kuri ir iedarbīgākie. Šī metode ļauj ne tikai saprast, kāda reklāma un kam “strādā”, bet arī ar minimālu budžetu (2 – 5 EUR reklāmai) izmēģināt maksas reklāmas priekšrocības.

Satura daudzpusīgumu var panākt, veidojot to izglītojošu, iedvesmojošu, izklaidējošu vai informējošu. Lieliski darbojas arī auditorijas radīts saturs, kas realizējams, tā veidošanā iesaistot sava sociālo mediju konta sekotājus, piemēram, aicinot piedalīties kādā akcijā, komentēt vai izteikt savu viedokli par kādu tēmu utt.. Modes tendences ir vērojamas arī sociālo tīklu satura veidošanā, bet ne vienmēr tas, kas ir aktuālākais, derēs visiem, tāpēc testēšana ir lielisks veids, kā pārbaudīt, kas der konkrētajam uzņēmējam. Tie var būt gan video, gan video tiešraides, gan infografikas, gan dažādi testi vai spēles u.c.. Neatkarīgi no satura formas jebkurš vēstījums ir jānobeidz ar skaidru aicinājumu uz darbību – pieteikties, izmēģināt, izteikt viedokli u.tml..

Pēdējā posmā – rezultātu analīzē – pārskata pieejamos analītikas rīkus, aplūko auditorijas iesaisti dažādos kanālos, izdara secinājumus par to, kas auditorijai paticis, kas izdevies veiksmīgi, ko var uzlabot, un, ja nepieciešams, veic labojumus satura mārketinga stratēģijā vai, izlaižot šo soli, turpina jauna satura plānošanu, tādējādi sākot satura mārketinga ciklu no jauna.

Semināra prezentācija pieejama zemāk.

 

Palielināt: STM

Atgriezties