No 2022. gada 8.maija līdz 13.maijam tika īstenota ESF projekta „Pieaugušo izglītotāju kompetences pilnveide sabiedrības drošumspējas stiprināšanai” aktivitāte- kolēģu darba vērošana ar mērķi izzināt Portugāles pieredzi pieaugušo izglītības organizēšanā.
Mācību mobilitātes ietvaros tās dalībniekiem bija iespēja gūt:
Mācību mobilitātes laikā bija iespēja tikties ar Portugāles senioru universitāšu asociācijas “RUTIS” vadību un tika apmeklētas vairākas izglītības iestādes, kas ir arī kopienu centri un nodrošina dažādas izglītojošas aktivitātes vietējās kopienas pārstāvjiem. Īpašs akcents tiek likts uz vecāka gadagājuma cilvēku iesaisti pieaugušo izglītības procesā. Senioru līdzdalība izglītības, kultūras un sporta aktivitātēs kļūst par sociāli izglītojošu darbību, kurā tiek izmantotas formālas, neformālas un informālas metodes, atbilstoši konkrētās mērkauditorijas vajadzībām. Iegūtās zināšanas ir svarīgas, bet nedrīkst aizmirst arī citas prasmes un mērķus, piemēram, socializāciju, sociālo iekļaušanu, aktīvu pilsoniskumu un līdzdalību kopienas dzīvē, tādējādi uzlabojot senioru dzīves kvalitāti un emocionālo labsajūtu. Rezultātā seniori ir laimīgāki, aktīvāki, gatavi līdzdarboties un stiprināt savu veselību, līdz ar to retāk nepieciešami sociālie pakalpojumi un cilvēki kļūst pilsoniski aktīvāki un gatavi sniegt savu ieguldījumu kopienas dzīvē- kā brīvprātīgie.
Vizītes laikā tika gūta pārliecība par to, ka nozīmīgs faktors pieaugušo izglītības procesa kvalitatīvai nodrošināšanai ir arī atbilstošas vides izveidei un informācijas pieejamība un finansējuma piesaistes iespējas.
Mobilitātes laikā gūtās atziņas un pieredze ļaus pilnveidot iestādes piedāvājuma klāstu un pilnveidot darba metodes.
Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Piekrītot sīkdatņu izmantošanai, tiks nodrošināta tīmekļa vietnes optimāla darbība. Turpinot vietnes apskati, Jūs piekrītat, ka izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes. | SAPRATU |
> Sīkdatņu izmantošana > Personas datu apstrāde |