No 11. līdz 13. jūnijam Zemgales reģiona kompetenču attīstības centrs (ZRKAC) sadarbībā ar RTU zinātkāres centru “Futurimo Rīga” organizēja starptautisko skolotāju nometni, kurā piedalās 31 pedagogs no Latvijas, Lietuvas un Dānijas, lai kopīgi veidotu inovatīvus mācību stundu plānus un apgūtu rīkus, kas veicina STEM (zinātne, tehnoloģijas, inženierzinātne un matemātika) izglītību, vienlaikus stiprinot starptautisko sadarbību un pieredzes apmaiņu.
Šī nometne bija projekta “Radošuma veicināšana STEM mācību priekšmetos” centrālais pasākums, kas ļāva skolotājiem kopīgi veidot inovatīvus mācību stundu plānus un apgūt rīkus, kas stiprina STEM izglītību. Projekta koordinators ir ZRKAC, un tā partneri ir Telšai Izglītības centra struktūrvienība “Telšai STEAM atvērtās piekļuves centrs” (Lietuva), Olborgas pašvaldības izglītības pārvalde (Dānija) un Rīgas Tehniskās universitātes zinātkāres centrs “Futurimo Rīga” (Latvija).
Pirmajā dienā skolotājiem bija iespēja piedalīties meistarklasēs un lekcijās, lai mācītos un iedvesmotos no ekspertiem un mentoriem. Radošuma eksperte Elīna Miķelsone uzstājās ar lekciju “Daudzveidīgas dizaina domāšanas metodes radošuma veicināšanai”, aicinot skolotājus pārkāpt ierasto domāšanas ietvaru un aktīvi meklēt inovatīvus risinājumus, kas palīdzētu attīstīt skolēnu radošās prasmes. Koučs Leonards Budkins dalījās pieredzē par koučinga izmantošanu izglītībā “Kā izvirzīt mērķus un tos sasniegt, izmantojot dažādas metodes STEM izglītībā”, uzsverot mērķtiecīgas komunikācijas nozīmi un sniedzot praktiskus ieteikumus skolēnu motivēšanai STEM priekšmetos.
Dalībnieki tika arī iepazīstināti ar “Futurimo Riga” ekspozīcijām, kurās tika parādītas interaktīvās tehnoloģijas un iespējas, kā tās var integrēt mācību procesā, veicinot skolēnu iesaisti un interesi par zinātni. Meistarklasē no “Datorium.AI” skolotāji izmēģināja mākslīgā intelekta rīkus, kas paredzēti mācību satura veidošanai.
Otrajā dienā skolotāji strādāja starptautiskās komandās pie radošu STEM mācību stundu plānu izstrādes. Viņi iepazinās ar “Futurimo Riga” koprades darbnīcas – Makerspace tehnoloģijām, 3D printeru un lāzeriekārtu izmantošanu, kā arī šo tehnoloģiju integrēšanu mācību procesā. Bija arī ķīmijas eksperimentu šovs, kurā skolotāji ieguva idejas par praktisku pieeju zinātnes mācīšanai skolēniem.
Trešajā dienā skolotāji prezentēja savus izstrādātos stundu plānus, kuros tika integrētas radošas un inovatīvas pieejas STEM priekšmetu apguvei. Prezentācijās tika iekļauti praktiski piemēri, un dalībnieki demonstrēja arī eksperimentus, kurus plāno izmantot jaunajā mācību gadā.
Skolotāju atziņas: „Liels paldies par šādu pasākumu, kas iedvesmoja jaunām sadarbībām, citu skolotāju iedvesmošanai un jaunām idejām STEM stundām!”; „Starptautiskais formāts ir ļoti noderīgs, un es to augstu vērtēju. Noteikti gribētu veltīt vēl nedaudz vairāk laika tieši savstarpējai pieredzes apmaiņai.”; „Pieredzes apmaiņa ar dāņu kolēģiem pavēra jaunu skatu uz eksperimentēšanu un zinātkāri STEM izglītībā.”; “Kopumā interesanta un vērtīga pieredze, jauni kontakti.”; “Apkopotas stundu plānu idejas ir lieliskas – un es redzu, ka varu tas integrēt sava darbā!”.
Pēc nometnes skolotāju izstrādātie mācību stundu plāni tiks iztulkoti latviešu, lietuviešu un dāņu valodā un būs pieejami projekta partneru mājaslapās visiem interesentiem, lai tos izmantotu savās nodarbībās. Projekta mērķis ir veicināt STEM skolotāju radošumu, lai rosinātu skolēnos interesi un motivāciju attīstīt karjeru dabaszinātņu, tehnoloģiju, inženierzinātņu nozarēs.
Projekts “Radošuma veicināšana STEM mācību priekšmetos” tiek īstenots saskaņā ar projektu Nr. NPHZ-2024/10033.
Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Piekrītot sīkdatņu izmantošanai, tiks nodrošināta tīmekļa vietnes optimāla darbība. Turpinot vietnes apskati, Jūs piekrītat, ka izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes. | SAPRATU |
> Sīkdatņu izmantošana > Personas datu apstrāde |