ZRKAC aicina Jelgavas pirmsskolas un sākumskolas pedagogus uz semināru “No pirmā soļa līdz pirmajam teikumam”
.png)
2025. gada 23. oktobrī Zemgales reģiona kompetenču attīstības centrā (ZRKAC), Svētes ielā 33, sadarbībā ar Jelgavas izglītības pārvaldi norisināsies Valsts valodas dienai veltīts seminārs Jelgavas pirmsskolas un sākumskolas pedagogiem, kā arī skolu bibliotekāriem – “No pirmā soļa līdz pirmajam teikumam”.
Pasākuma mērķis ir paplašināt pedagogu zināšanas par bērnu agrīnās lasītprasmes veicināšanas iespējām un sniegt ierosmes jaunu metodisko paņēmienu ieviešanai mācību procesā. Seminārs būs vērtīgs atbalsts pedagogiem, kuri ikdienā strādā ar pirmsskolas un 1. klašu audzēkņiem, palīdzot veidot bērnos lasītprieku un motivāciju.
Seminārs norisināsies trīs daļās – lektoru uzrunas, paneļdiskusija un praktiskās darbnīcas.
Lektori:
-
Pēteris Urtāns, ergoterapeits, “RigaBrain” smadzeņu treniņu centra vadītājs, aktualizējot tēmu “Bērna smadzeņu attīstība un lasītprasme”. Viņš skaidros, kā smadzeņu darbības īpatnības un attīstības posmi ietekmē bērna spēju apgūt lasītprasmi, un piedāvās idejas, kā pedagogi un vecāki var sekmēt uzmanības noturību, atmiņu un motivāciju mācīties.
-
Agnese Vanaga, rakstniece un skolotāja, runās par tēmu “Bērna lasītprieks un motivācija”, daloties pieredzē par to, kā bērnos radīt interesi par grāmatām, kā izvēlēties piemērotu literatūru un ar kādiem radošiem paņēmieniem pārvērst lasīšanu par aizraujošu piedzīvojumu.
Turpinājumā norisināsies paneļdiskusija, kurā savā redzējumā dalīsies pieci dažādu jomu pārstāvji – pirmsskolas izglītības iestādes vadītājs, pedagogs, logopēds, vecāks un bibliotekārs. Saruna būs veltīta pieaugušo un sabiedrības lomai bērna lasītprasmes attīstībā, daloties pieredzē, praktiskos risinājumos un idejās lasītprieka sekmēšanai.
Tāpat semināra dalībniekiem būs iespēja piedalīties vienā no septiņām darbnīcām, gūstot praktiskas metodes un idejas darbam ar bērniem un sadarbībai ar vecākiem:
-
“Kā iestādes vadītājs ietekmē bērnu lasītprasmi?” – Solvita Lazdiņa, LU doktorante un pētniece. Darbnīcā tiks pārrunāts, kā izglītības iestādes vadītāja attieksme, lēmumi un veidotā vide ietekmē pedagogu darbu un bērnu lasīšanas paradumus.
-
“Vecāku loma un bērna lasītprasme” – Pēteris Urtāns. Dalībnieki uzzinās, kā vecāku ikdienas ieradumi, komunikācija un sadarbība ar bērnu veicina lasītprasmes attīstību, kā arī apgūs praktiskus ieteikumus ģimenes lasīšanas kultūras stiprināšanai.
-
“Ritms un lasītprasme” – Dace Smirnova, horeogrāfiskās folkloras speciāliste. Praktiskās rotaļās un muzikālās aktivitātēs dalībnieki piedzīvos, kā ritms, kustības un dziesma palīdz bērniem labāk apgūt valodu un veicina lasītprasmes iemaņu attīstību.
-
“Valodas vingrinājumi lasītprasmes veicināšanai” – Rūta Milgrāve, Āgenskalna Mazās burtiņu skolas vadītāja. Darbnīcā tiks izmēģināti dažādi valodas spēļu un vingrinājumu paņēmieni, kas palīdz bērniem attīstīt skaņu uztveri, vārdu veidošanu un teikumu saprašanu.
-
“Kā vēl var apgūt lasītprasmi?” – Evelīna Sproģe, Montesori pedagoģe. Darbnīcā pirmsskolas pedagogi iepazīsies ar to, kā bērni apgūst burtus Montesori sagatavotajā vidē un kā šādu vidi iespējams radīt gan mācību iestādē, gan mājās.
-
“Mammu, tēti, ko man lasīt?” – Agnese Vanaga. Sarunās un piemēros tiks parādīts, kā izvēlēties bērnam vecumam atbilstošu literatūru un kā ikdienas situācijas pārvērst par lasīšanas piedzīvojumu kopā ar ģimeni.
-
“Bibliotekāra iesaiste bērna lasītprasmes pilnveidē” – Silvija Tretjakova, Latvijas Nacionālās bibliotēkas Bērnu literatūras centra vadītāja. Darbnīcā tiks apspriests, kā bibliotēkas vide, grāmatu izvēle un dažādi pasākumi var motivēt bērnus lasīt un kļūt par regulāriem grāmatu draugiem.
Dalība seminārā ir bez maksas, iepriekš piesakoties līdz 20. oktobrim: ej.uz/solis_teikums
Vietu skaits dalībai darbnīcās ir ierobežots un aicinām tām pieteikties savlaicīgi!
Papildu informācija, rakstot uz e-pastu solvita.buksane@zrkac.jelgava.lv vai zvanot pa tālruni 63012153.