Pedagogi konsultācijās pilnveido digitālās prasmes un stiprina latviešu valodas lietojumu

2025./2026. mācību gada I semestrī Zemgales reģiona kompetenču attīstības centra (ZRKAC) Izglītības attīstības nodaļa Jelgavas pedagogiem ir piedāvājusi daudzveidīgas konsultācijas digitālo prasmju apguves pilnveidei un latviešu valodas lietojuma stiprināšanai.

Lai sekmētu praktiskās iemaņas šobrīd aktuālāko tehnoloģiju efektīvai integrācijai mācību procesā, pedagogiem bija iespēja piedalīties šādās digitālo prasmju pilnveides konsultācijās:

  • “Kā veidot vienkāršas spēles nodarbībām?”;
  • “Kā izveidot digitālo grāmatu?”;
  • “Mākslīgā intelekta rīki pedagogu darbā”;
  • Google veidlapas iesācējiem”;
  • “Kā ātri izveidot prezentāciju ar mākslīgā intelekta palīdzību?”.

Pedagogi apguva, kā platformā LearningApps ātri un vienkārši iespējams izveidot interaktīvas mācību aktivitātes – šajā gadījumā digitālās mācību spēles, kas sekmē skolēnu motivāciju un iesaisti mācību procesā.

Veidojot digitālo grāmatu, tika iepazīts tiešsaistes rīks “Heyzine”, kurā PDF materiālus var pārvērst interaktīvā un šķirstāmā digitālās grāmatas formātā. Tāpat īpaša uzmanība tika pievērsta tādiem aktuālākajiem mākslīgā intelekta rīkiem kā Chat GPT, Gemini, NotebookLM un Claude, kas var kalpot par noderīgiem asistentiem ikdienas pedagoģiskajā darbā – tostarp prezentāciju veidošanā.

Lai efektīvāk organizētu un vērtētu mācību aktivitātes, pedagogi apguva Google veidlapu izveides, pielāgošanas un izmantošanas iespējas, kas ļauj ātri apkopot skolēnu sniegtās atbildes, analizēt rezultātus un individuāli pielāgot uzdevumus atbilstoši konkrētiem nosacījumiem.

Lai sekmētu pedagogu latviešu valodas zināšanu un prasmju pilnveidi, vienlaikus sniedzot atbalstu pārejā uz mācībām valsts valodā, ZRKAC organizēja individuālas konsultācijas par latviešu valodas lietošanu digitālajā saziņā un digitālo rīku, avotu izmantošanu ikdienas izziņas procesā.

Konsultācijā “Latviešu valoda digitālajā saziņā: E-pasts, “E-klase”, “WhatsApp” tērzētavas” tika noskaidrotas mūsdienu lietišķās saziņas tendences, uzzinot, kā tās īstenot rakstiskajā komunikācijā gramatiski pareizā, profesionālā un viegli uztveramā latviešu valodā.

Pedagogi noskaidroja, kādas līdzības un atšķirības raksturo komunikāciju katrā no digitālajām platformām, apgūstot konkrētas valodas konstrukcijas efektīvai saziņai ar audzēkņu vecākiem un kolēģiem.

Tika aplūkotas šādas tēmas:

  • formālās un neformālās saziņas iezīmes;
  • iedarbīgas sarakstes pamatprincipi;
  • e-vēstules struktūra;
  • biežāk sastopamās valodas kļūdas.

Konsultācijā “Digitālie rīki un noderīgi avoti latviešu valodas pilnveidei” tika izzinātas dažādu brīvpieejas tīmekļvietņu piedāvātās iespējas, kas var kalpot par atbalstu pašvadītas izziņas procesā, iepazīstot gramatikas, pareizrakstības, interpunkcijas, stilistikas jautājumus, bagātinot vārdu krājumu un noskaidrojot latviešu valodas lietojuma aktualitātes.

Konsultācijā tika aplūkotas:

  • elektroniskās vārdnīcas, enciklopēdijas un rokasgrāmatas;
  • Latvijā radīta mākslīgā intelekta modelis interpunkcijas pārbaudei;
  • Latviešu valodas aģentūras piedāvātās iespējas valodas lietojuma stiprināšanai;
  • Valsts valodas centra apstiprināto saīsinājumu apkopojums;
  • Bezmaksas latviešu valodas apguves iespējas interneta vidē;
  • Dažādas citas tīmekļvietnes, kurās pieejami bezmaksas materiāli valodas pilnveidei.

 

Atgriezties