Jelgavas skolēnu vecāki iepazīstas ar mācību sasniegumu vērtēšanas izmaiņām

20. augustā Zemgales reģiona kompetenču attīstības centrs (ZRKAC) organizēja tiešsaistes lekciju “Skolēnu mācību sasniegumu vērtēšana”, kurā Jelgavas valstspilsētas izglītības iestāžu 1.–9. klašu skolēnu vecāki uzzināja, kādas izmaiņas gaidāmas vērtēšanas sistēmā no 2024./2025. mācību gada.

Lekciju vadīja Valmieras Pārgaujas Valsts ģimnāzijas izglītības metodiķe Santa Kazaka informējot, ka no 1. septembra visās Latvijas skolās stājas spēkā pilnveidota vērtēšanas sistēma, kas paredz vienotu pieeju vērtēšanā.

Lekcijas dalībnieki noskaidroja, kas ir formatīvā un summatīvā vērtēšana, kādas izmaiņas vērtēšanas sistēmā sagaidāmas un kā veiksmīgāk sarunāties ar skolēnu par mācību sasniegumiem.

Santa Kazaka akcentēja atšķirības vērtēšanas sistēmā līdz 2024. gada 1. septembrim un pēc tā. Piemēram, turpmāk tiks vērtēti tikai tie sasniedzamie rezultāti, kurus skolēnam ir iespēja apgūt mācību procesa laikā, atspoguļojot skolēna zināšanas, prasmes un izpratni.

Tāpat mācību procesā saņemtie formatīvie vērtējumi (tiek noteikti procentos, līmeņos vai vērtējumā “ieskaitīts”/”neieskaitīts”) neietekmēs gala atzīmi – no jaunā mācību gada skolēna gala atzīmi neveidos visu atzīmju vidējais aritmētiskais rādītājs, bet gan katra temata noslēgumā tiks kārtoti apjomīgāki pārbaudes darbi. Atzīmēm varēs būt atšķirīgs “svars”, turklāt mācību gada gala atzīme būs atkarīga no tā, kurš vērtējums aptvers lielāko sasniedzamo rezultātu skaitu (cik daudz laika pavadīts, apgūstot konkrēto saturu).

Tika noskaidrots, ka 1.‒3. klasē apguves līmenis raksturo skolēna sniegumu pret konkrētu sasniedzamo rezultātu, savukārt 4.‒12. klasēs vērtējums jeb atzīme atspoguļo vairāku sasniedzamo rezultātu kopumu, kas ietverti temata nobeiguma vērtēšanas darbā.

Lai gūtu plašāku ieskatu lekcijas saturā, ar Santas Kazakas veidoto prezentāciju var iepazīties šeit.

Papildu informācija par skolēnu mācību sasniegumu vērtēšanu pieejama šādos tiešsaistes resursos:

 

Atgriezties